معرفی انواع ترموکوپل ها و اطلاعات کاربردی برای تعویض یا خرید آنها

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

آشنایی با ساخت ترموکوپل، چگونه ترموکوپل بسازیم؟

ساختار ساده ی ترموکوپل می ‌تواند هر کسی را به این فکر بیاندازد که آیا می ‌شود به شکل دستی نیز ترموکوپل ساخت و از آن استفاده کرد؟ و یا اینکه چگونه ترموکوپل بسازیم؟ همان طور که می دانید ترموکوپل از اتصال دو فلز غیر همگون ساخته می ‌شود؛ به گونه ‌ای که این دو فلز در یک نقطه در اتصال همدیگر هستند که در اثر تغییرات دمایی در دو سر آزاد آنها اختلاف ولتاژ به وجود می‌ آید. پس در یک نگاه اجمالی در مسیر ساخت ترموکوپل باید به نوعی دو فلز غیر همگون را به یکدیگر متصل کرده و از اختلاف ولتاژ دو سر آزاد آنها اطلاعات دمایی را کسب نمود.

آشنایی با ساخت ترموکوپل، چگونه ترموکوپل بسازیم؟

 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیارش پورمحمد

آشنایی با ترموکوپل و ترموستات

ترموستات در یک بیان ساده، کنترل کننده ی الکتریکی است که می تواند به شکل خودکار تنظیم دما را انجام بدهد. به این ترتیب ترموستات توانایی تحلیل اطلاعات ولتاژی ترموکوپل را دارد و با توجه به تنظیماتی که در آن صورت گرفته است می تواند دمای محیطی که ترموکوپل با آن در ارتباط است را تحت کنترل در آورد.

آشنایی با ترموکوپل و ترموستات

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیارش پورمحمد

ترموکوپل آبگرمکنی تجهیزی برای امنیت خانه شما

در ترموکوپل ها می توان تغییرات ولتاژ در دو سر آزاد فلزات ناهمگون را به عنوان معیار کلی در تعیین سطح دما در نظر گرفت. در ترموکوپل آبگرمکنی این تشخیص سطح ولتاژ با کمک یک بوبین ساده که در مسیر جریان گاز قرار دارد صورت می گیرد.

ترموکوپل آبگرمکنی تجهیزی برای امنیت خانه شما

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیارش پورمحمد