بسیاری از کمپانی های داخلی و یا خارجی که در زمینه ی تولید ترموکوپل فعالیت می‌ کنند، غالبا همراه با تولید دیگر تجهیزات ابزار دقیق در مسیر تولید انواع ترموکوپل نیز قرار دارند. بسته به کیفیت ترموکوپل، سطح کارایی، فلزات به کار رفته و یا زمینه ی تخصصی مورد انتظار از ترموکوپل، برخی از کمپانی ها به شکل تخصصی تری به این موضوع می پردازند. در این مقاله همراه ما باشید تا با برخی از بهترین برند ها در تولید ترموکوپل آشنا شوید.

ترموکوپل خوب در آشنایی با برندهای معروف ترموکوپل

 

برندهای معروف ترموکوپل

داشتن اطلاعات دقیق دمایی در کنار توانایی کنترل بر سطح دمای سیستم های گوناگون صنعتی در هر فرآیندی می ‌تواند به یکی از الزامات حاکم بر آن تبدیل شود. از این رو تقریبا در تمامی فرآیند های صنعتی که به نوعی همراه با کنترل سطح دما شده اند، در نظر گرفتن یک یا چند سیستم کنترل دما مشاهده می شود. این سیستم های کنترل دما گاها خیلی ساده همراه با نمایش سطح دما و تکمیل دستی فرایند کنترل خواهد بود و گاها بسیار پیشرفته و در غالب یک سیستم حلقه بسته ی کنترلی و حتی PID همراه با انواع ترموکوپل این اتفاق می ‌افتد. لکن در هر سبک و سیاق کنترل دمایی نیازمند به تجهیزی هستیم که بتواند به نوعی اطلاعات دمایی را از سطح فرآیند مورد نظر ما تهیه و به شکلی دقیق و کارآمد در اختیار ما بگذارد. 

ترموکوپل ها ساده‌ ترین، ارزان ترین، راحت ترین و در عین حال کارآمد ترین نوع در بین تمامی تجهیزات تشخیص سطح دمایی می باشند. سادگی در ساخت ترموکوپل که تنها با دو سیم غیر هم جنس فلزی که در یک نقطه اتصال دارند، باعث شده تا این تجهیز ساده در عین حال دقیق به وفور در سطح انواع صنایع و فرآیند های صنعتی، فروشگاهی و حتی خانگی مورد استفاده قرار گیرند.

این سطح از کاربرد موجب پیدایش برندهای گوناگون در تولید ترموکوپل شده است. بسیاری از کمپانی های داخلی و یا خارجی که در زمینه ی تولید ترموکوپل فعالیت می‌ کنند، غالبا همراه با تولید دیگر تجهیزات ابزار دقیق در مسیر تولید انواع ترموکوپل نیز قرار دارند. بسته به کیفیت ترموکوپل، سطح کارایی، فلزات به کار رفته و یا زمینه ی تخصصی مورد انتظار از ترموکوپل، برخی از کمپانی ها به شکل تخصصی تری به این موضوع می پردازند. در این مقاله همراه ما باشید تا با برخی از بهترین برند ها در تولید انواع ترموکوپل آشنا بشوید.

برندهای معروف ترموکوپل در بازار ایران کدامند؟

از خیل بسیار برندهای مطرح در زمینه ی ساخت تجهیزات ابزار دقیق، خصوصا برندهای معروف ترموکوپل به معرفی برندهای موجود در بازار ایران می پردازیم.

  • ترموکوپل جومو:  از معتبرترین برندهای صنعتی در خصوص انواع ترموکوپل ها برند جومو jumo می باشد،  یک برند کاملا مطرح جهانی که محصول کشور آلمان است. ترموکوپل جومو دارای دقت بالا در اندازه گیری، سرعت بالا در تشخیص دما در کنار طول عمر بالا در زمان استفاده می باشد.
  • برند توکی: یک برند چینی در تولید انواع تجهیزات صنعتی، اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق. توکی یک برند نوپای چینی است که تاسیس آن به سال 1988 باز می گردد. اما در همین مدت کم به خوبی توانسته گام های محکمی در تولید تجهیزات ابزار دقیق بر دارد.
  • شرکت کوبولد: یک برند مطرح آلمانی در زمینه تولید تجهیزات ابزار دقیق می باشد. هدف این برند توسعه، ساخت و عرضه ی تجهیرات ابزار دقیق، اندازه گیری, مانیتورینگ و تنظیم مقادیر فیزیکی جریان سیالات، فشار، سطح (Level) و درجه حرارت می باشد. کوبولد دارای رشد بسیار سریعی در عرصه ی جهانی است و این رشد قوی برند کوبولد به علت گسترش مداوم محدوده تجهیزات عرضه شده همراه با کیفیت رو به رشد آن است. 
  • شرکت لوترون: یک برند مطرح تایوانی در عرصه تولید تجهیزات ابزار دقیق است که در سال 1976 میلادی توسط یکی از اساتید برجسته دانشگاه ملی تایوان تاسیس گردید. این شرکت هم اکنون مطرح ترین برند تایوانی در زمینه ی ساخت تجهیزات کنترل دما و ترموکوپل می باشد. 
  • از دیگر برندهای معروف ترموکوپل می توان به محصولات رزموند، ویکا و برند داخلی پارس نیز اشاره کرد.