یکی از محصولاتی که در زمینه ترموکوپل ها کمتر شناخته شده است ، ترموکوپل دیتالاگر است. در صفحات فارسی زبان نتوانستم مطالب مناسبی را پیدا کنم ، در نتیجه به ترجمه رو آوردم. متنی که در ادامه میخوانید ترجمه ای است از ترموکوپل دیتالاگر 8 کاناله ، محصول شرکت پیکو تکنولوژی که آدرسش را هم در انتهای مطلب برایتان قرار داده ام. امیدوارم مفید واقع شود.

ترموکوپل دیتالاگر

 

 

 

ترموکوپل دیتالاگر 8 کاناله محصول شرکت پیکو تکنولوژی

اندازه گیری دما و ثبت با ترموکوپل دیتالاگر TC-08 بسیار آسان است – به سادگی TC-08 را به درگاه یو.اس.بی کامپیوتر خود وصل کنید، ترموکوپل خود را متصل نمایید و آنگاه آماده اندازه گیری خواهید بود.

 

  • ترموکوپل دیتالاگر  8کانالی
  • بین -270 تا +1820 0176°C (-454 تا +3308° F) را اندازه گیری می کند
  • وضوح و دقت بالا
  • قابل بسط به 20 واحد / 160 کانال
  • همه انواع ترموکوپل های محبوب را پشتیبانی می کند
  • آهنگ نمونه برداری سریع – تا 10 اندازه گیری در ثانیه (شامل CJC)
  • اتصال و تامین نیرو با یو.اس.بی
  • Picolog (نرم افزار شرکت پیکو تکنولوژی ) برای ویندوز، و برای مک و لینوکس قابل ارئه است.
  • درایورهای PicooSDK برای ویندوز، مک او.اس و لینوکس قرار داده شده است

 

طیف دمایی گسترده

طیف دمایی گسترده

ترموکوپل دیتالاگر  TC-08 به گونه ای طراحی شده است که طیف گسترده دماها را با استفاده از هرگونه ترموکوپلی که دارای اتصال ترموکوپل مینیاتوری باشد، اندازه گیری کند. Pico طیف گسترده ای از ترموکوپل های مناسب را ارائه می کند.
همه انواع محبوب ترموکوپل ها مورد پشتیبانی هستند که در مجموع طیف دمایی موثر -270 تا +1820°C را امکان پذیر می کند (طیف دمایی حقیقی به ترموکوپل مورد استفاده بستگی دارد).
مدار درونی جبران اتصال سرد (CJC) نیز می تواند به عنوان کانال نهم برای اندازه گیری دمای اتاق مورد استفاده قرار گیرد. 

کسب سریع و دقیق داده های دما

کسب سریع و دقیق داده های دما

با ترموکوپل دیتالاگر  TC-08، اندازه گیری دمای شما می تواند سریع و دقیق صورت گیرد. 
زمان تبدیل کوتاه TC-08 بدین معنا است که تا 10 اندازه گیری دما می تواند در هر ثانیه صورت گیرد (جبران اتصال سرد به عنوان یک اندازه گیری اضافی در نظر گرفته می شود)، در حالی که وضوح بالا (20بیتی) اطمینان می دهد که TC-08 قادر به شناسایی تغییرات ریز در دما باشد. در مورد نوع محبوب ترموکوپل های K، TC-08 می تواند وضوحی بهتر از 0.025°C را در طیف -250 تا +1370°C حفظ کند. 

ولتاژ و لوپ های جریان 4-20 mA را هم اندازه گیری کنید

ولتاژ و لوپ های جریان 4-20 mA را هم اندازه گیری کنید

علاوه بر اندازه گیری دما با ترموکوپل ها، بُرد پایه به سنسورها اجازه می دهد خروجی های ولتاژ و جریان نیز متصل شوند. 
بُرد پایه تک واحدی اختیاری (نگاه کنید به متعلقات) به کانالی روی TC-08 وصل می شود و آن را به یک ثبت کننده داده (دیتالاگر) وضوح بالای 20بیتی تبدیل می کند. ترمینال های پیچی این امکان را به وجود می آورند که سیم ها بدون لحیم کاری به ثبت کننده داده متصل شوند. چهار طیف ورودی (±50 mV, ±500 mV, ±5 V و 4-20 mA) چنین امکانی را فراهم می کنند که طیف گسترده ای از سایر سنسورها و سیگنال ها اندازه گیری شوند. 

هرآنچه نیاز دارید در یک واحد با استفاده آسان

هرآنچه نیاز دارید در یک واحد با استفاده آسان

کسب داده های دما با TC-08 بسیار آسان است – به سادگی TC-08 را به درگاه یو.اس.بی کامپیوتر خود وصل کنید (نیازی به نیروی خارجی نیست)، ترموکوپل ها را وصل کنید و آن گاه آماده اندازه گیری خواهید بود. 
نرم افزار کسب داده PicoLog با استفاده آسان به همراه TC-08 ارائه می شود – و به شما امکان می دهد به آسانی شروع به اندازه گیری و ثبت دما کنید. رابط ساده PicoLog باعث می شود تعیین فاصله دفعات اندازه گیری و تعداد دفعات اندازه گیری برای شما آسان گردد.

به بیش از این نیاز دارید؟

به بیش از این نیاز دارید؟

در صورتی که به بیش از 8 کانال نیاز دارید می توانید تا 20 TC-08 را به یک شبکه هاب یو.اس.بی متصل به کامپیوتر خود وصل کنید تا 160 کانال به دست آورید. حتی می توانید ثبت کننده های داده مختلف و مجموعه ای از اُسیلوسکوپ های PicoScope از طیف Pico را ترکیب کرده و مطابقت دهید تا سیستم کسب داده انعطاف پذیر و قابل گسترشی را به دست آورید. 

 

منبع

این مطلب ترجمه ای بود از این مقاله :

8 channel thermocouple data logger

اگر برخی از جمله ها دارای ترجمه بدی بود یا غیر قابل فهم بود ازتون پوزش میطلبم. امیدوارم که به هر صورت مفید واقع شده باشد.

با آرزوی بهترین ها برای خواننده های این وبلاگ